تارخچه ماساژ

مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

تارخچه ماساژ

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

تارخچه ماساژ

اعزام ماسور به منزل شواهد باستان شناسی ماساژ در بسیاری از تمدن های باستان از جمله چین ، هند ، ژاپن ، کره ، مصر ، روم ، یونان و بین النهرین یافت شده است.

قبل از میلاد 2330: مقبره اکمانتور (همچنین به نام "مقبره پزشک") در سقاره ، مصر ، دو مرد را نشان می دهد که روی پا و دستان خود کار می کنند ، احتمالاً ماساژ می دهند.

قبل از میلاد 2000: کلمه muššu'u ("ماساژ") برای اولین بار نوشته شده و کاربرد آن در برخی از متون سومری و اکدی در اوایل قرن 21 در بین النهرین باستان توصیف شده است.

قبل از میلاد 722–481: هوانگدی نیجینگ در دوره بهار و پاییز چین تشکیل شده است. Nei-jing مجموعه ای از دانش پزشکی است که تا آن تاریخ شناخته شده است و پایه و اساس طب سنتی چین است. ماساژ در 30 فصل مختلف نی جینگ ذکر شده است. این روش استفاده از تکنیک های مختلف ماساژ و نحوه استفاده از آنها در درمان بیماری های خاص و آسیب ها را مشخص می کند. این متن که به عنوان "قانون داخلی امپراطور زرد" نیز شناخته می شود ، به دانش پزشکی قبلی از زمان امپراطور زرد (تقریباً 2700 سال قبل از میلاد) اشاره دارد ، برخی را گمراه می کند و معتقدند متن خود در زمان امپراتور زرد نوشته شده است (که قبل از تاریخ مکتوب)

قبل از میلاد 762 "در ایلیاد و ادیسه ماساژ با روغن و مواد معطر به عنوان ابزاری برای شل شدن اندام خسته رزمندگان و راهی برای کمک به درمان زخم ها ذکر شده است."

قبل از میلاد 700 بیان کو ، اولین پزشک شناخته شده چینی از ماساژ در عمل پزشکی استفاده می کند.

قبل از میلاد 500 Jīvaka Komarabhācca. طبق گفته های كانون بودایی Pāli ، جیواكا پزشك شاكایمونی بودا بود. به دلیل تأسیس و توسعه سبکی از ماساژ که منجر به نوع ماساژ انجام شده در تایلند امروزی می شود ، به جیواکا اعتبار داده می شود. او پزشک و جراح بود ، اما ماساژ درمانی نبود.

قبل از میلاد 493: مرجع احتمالی کتاب مقدس "معالجه" روزانه با روغن مربا را به عنوان بخشی از رژیم زیبایی همسران خشایارشا مستند می کند (استر ، 2:12).

قبل از میلاد 460: بقراط نوشت: "پزشک باید در بسیاری از امور باتجربه باشد ، اما مطمئناً در مالش"

پیش از میلاد 300 Charaka Samhita اعتقاد بر این است که قدیمی ترین رساله از سه رساله قدیمی پزشکی آیورودا ، از جمله ماساژ است. سوابق سانسکریت نشان می دهد که ماساژ مدتها قبل از آغاز تاریخ ثبت شده در هند انجام شده است

AD 581: دکتر Sun Si Miao ده روش ماساژ جدید را معرفی کرده و با استفاده از ماساژ درمانی ، درمان بیماری های دوران کودکی را سیستماتیک می کند.

سال 581: چین دپارتمان ماساژ درمانی را در دفتر پزشکان سلطنتی تأسیس می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1400 | 15:29 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.